Преди десет години най-вероятно щяхте да си помислилите, че някой си прави шега с Вас и вероятно не сте очаквали да видите реклами в приложенията си за социалните медии. И все пак вече ги има.
Технологиите променят света, какъвто го познаваме, и това включва начина, по който работим. Дали това е за по-добро или не е въпрос, който ще коментираме в момента. По-важното е че, ако искаме да продължим да сме успешни, трябва да се адаптираме.
Специалистите по подбор на персонал трябва да приемат тези постижения и да инвестират в интелигентния подбор на персонал, в противен случай ще изостанат.
Тук Ви представяме три модерни тенденции за подбор на персонал.
Насочени реклами
Търсили ли сте някога конкретен продукт на някое от вашите устройства, след което видяхте реклама за него на друго устройство, докато преглеждате Instagram по-късно същия ден? Ако е така, сте били насочени – но не се притеснявайте, не е толкова лошо, колкото звучи.
Нашите устройства знаят много за нас – от нашите интереси до нашето местоположение. И макар това да изглежда инвазивно, това е цената, която плащаме за това, че сме толкова цифрово обвързани и разчитаме на технологиите днес. Поради това, маркетинговите усилия могат да достигнат повече приложими потребители, отколкото случайни.
Например, ако сте проследявате профилите на рецензенти в Instagram, купувате романи в Amazon веднъж седмично и търсите котировки в Pinterest в свободното си време, впоследствие можете да бъдете насочен към реклами за продукти, свързани с книги. Този адаптиран процес е от полза както за марките, така и за потребителите.
Същото важи и за подбора на персонал. Търсещите работа от дадена индустрия ще искат да видят възможностите за кариера, които имат отношение към тях. Вие можете да увеличите вероятността за това да се случи, като използвате правилните ключови думи, описания на длъжностите и подробности за рекламата си.
Много софтуерни приложения и услуги за подбор на персонал ви помагат да се насочите към кандидатите, като поставите рекламите си пред правилните хора, с подходящи умения и опит. Насочените реклами спестяват време и създават възможности, както за наемащата компания, така и за търсещия работа.
Изкуствен интелект (AI)
С увеличаването на ИИ компаниите трябва да обмислят инвестирането в технологии, които опростяват процеса на подбор. AI може да елиминира времето, прекарано в разглеждане на мотивационни писма и автобиографии, изпращане на обяви, сортиране чрез приложения и други процеси за проследяване на кандидатите; тя може също така да ги направи много по-отворени и по-достъпни за обществеността.
Според Forbes, AI има властта да „оценява всичко – от вродената емпатия и учтивост до вниманието към детайла и културното приспособяване“, благодарение на неговата обработка на естествения език (NLP) и алгоритмите за машинно обучение.
Специалистите по подбор са в състояние да вземат по-добре информирани решения, тъй като средствата за изкуствен интелект са способни да оценят хиляди кандидати почти мигновено, като избират най-подходящия човек за определена роля и компанията.
Наемането става все по-интелигентно, по-лесно и по-ефективно. Използвайки такива решения специалистите по подбор, които прекарват по-голямата част от времето си в пресяване на придружителни писма и формуляри за кандидатстване могат да се концентрират върху други въпроси, свързани с човешките ресурси, като задържане на служители.
Точно както изкуственият интелект може да приеме човешкото поведение, той може да приеме и човешки предразсъдъци, било то подсъзнателно или не. Използването на AI за набиране на персонал понякога води до пристрастие, което предотвратява разнообразието в етапа на набиране.
Можете да помислите върху следните въпроси:
• Какъв проблем се опитвам да поправя?
• Как изглежда успехът?
• Как изглежда провалът?
• Какви са непредвидените последици?
•Имам ли време, енергия и ресурси, необходими за изпълнението, управлението и мащаба на тези програми, ако те работят?
Ако технологията има смисъл, бавно я интегрирайте, следвайки етап на тестов период и учене.
Оптимизация за търсещи машини (SEO)
В интернет има повече боклук, отколкото злато. Подобряването на SEO увеличава видимостта на рекламите Ви. Има много прости начини да направите това, но един от най-важните е да се уверите, че вашият сайт е оптимизиран за мобилни устройства.
Много търсещи работа лица предпочитат да кандидатстват от мобилните си устройства. Според едно от проучванията 78% от милениалите, 73% от Х-поколението и 57.2% от бейби-бумерите са използвали мобилно търсене на работа през 2016 г. Ако процесът на кандидатстване не е оптимизиран за мобилни устройства, ще пропусните качествени кандидатури.
Друг начин за постигане на по-добро SEO е чрез използване на социалните медии, които не са само място за връзка с приятелите ви, а и разширява възможностите Ви за професионални контакти.
Възползвайте се от различните инструменти, които всяка платформа предлага, като Facebook, LinkedIn, Instagram и Twitter. Можете също така просто да насочите вниманието си към изграждането на вашата марка и нейното цифрово присъствие чрез взаимодействие с потребителите и споделяне на съдържание, което отразява кой сте и в какво вярвате.
Дори и да се фокусирате върху една единствена платформа, това е по-добре, отколкото липсата на цялостно присъствие. Този трафик ще повиши Вашите реклами и ще насърчи подходящите кандидати да работят за Вас.
Можете да се свържете с нас на телефон 0889 364 557 или чрез имейл на info@hrservices.bg