Какво да търсите в платформа за подбор на персонал?
Голяма част от екипите за подбор на персонал използват софтуер. Всъщност 75% от специалистите по подбор на персонал използват такъв за сдобиване с кандидати и подобряване процеса на наемане. За съжаление, тъй като внедряването на нова система или преминаването към друг инструмент може да бъде тежко начинание, организационните лидери се колебаят в избора на платформа, а междувременно се справят с тромави програми, докато потенциалът им да наемат най-добрите таланти и способността да развиват марката на работодателя може да страда.
Разгледайте функциите и инструментите, които трябва да очаквате в модерна платформа за подбор на персонал. Докато четете, не забравяйте да помислите какво може да липсва в текущия ви процес.
Автоматизирано, организирано проследяване на кандидати
1. На първо място най-важното е софтуерът за подбор на персонал да помага на рекрутърите и наемащите мениджъри да организират информацията и данни за кандидатите.
Как това работи най-добре за вашата организация зависи от вашия конкретен процес, но не забравяйте да вземете предвид честотата на вашите инициативи за наемане и слабостите на вашия вътрешен екип. Например, видео интервютата и многоезичните приложения може да са много важни за глобалната организация, но не и за национална компания.
2. Не забравяйте да погледнете покрай основните функции на системата за проследяване на кандидатите (ATS).
Наистина модерните платформи за подбор помагат във всички посоки на наемане. Днес кандидатите очакват мобилна функционалност и гладко изживяване. Те искат комуникация относно състоянието на молбата им, положителна или отрицателна. И това са само характеристиките на кандидата. Вътре модерните платформи за подбор на персонал могат да предоставят ръководства за интервю, персонализирани показатели за комуникации с обратна връзка след интервюта, аналитични данни, прогнозна ефективност и предварителни оценки.
3. В допълнение към организирането на активни кандидати за работа, вашата система трябва да има решение за търсене на пасивни кандидати и изграждане и управление на талантите.
След като се включи пасивен кандидат, вашата система трябва да следва по-специализиран подход, с персонализиране както в начина на влизане на кандидатите в системата, така и в съобщенията, които получават.
Подкрепа за експертно партньорство
Както споменахме, една от основните причини компаниите да не заменят стари или да изберат нови платформи за набиране на персонал е поради простото неудобство за внедряване. В един доклад се установява, че само 10% от малките предприятия са въвели изцяло цифрови инструменти като изкуствен интелект и автоматизация, а 66% от работниците казват, че скоростта на цифровата трансформация на техните работодатели не отговаря на техните очаквания. Може да бъде много трудоемко преместването на цялата информация и данни, които една организация има, затова поддръжката на клиенти и специализираните мениджъри на акаунти са толкова критични.
Плюс това, мениджъра на акаунт може да помогне на вашия екип при внедряването, като обясни новите функционалности и ви преведе през актуализациите. Най-добрата поддръжка на клиенти се фокусира върху успеха, което би трябвало да означава, че на вашия акаунт мениджър ще му отнеме време, за да разбере целите и предизвикателствата на вашата компания, след това да предостави обратна връзка и съвети как да ги преодолеете.
Съществуват много онлайн ресурси за преглед, които съдържат честни отзиви от реални клиенти. Не забравяйте да разгледате наградите и информационните страници на компанията, за да видите какви признания са получили.
Адаптивен продуктов пакет
Всеки доставчик на технологии за подбор на персонал използва различен подход, за да предложи най-доброто от себе си на клиентите. Някои от тях предлагат пакет за управление на таланти, който може да помогне за всичко – от намирането до назначавенето и управлението на производителността. Други предприемат по-специализиран подход само с един продукт, фокусиран върху много специфичен елемент на наемането (например видео интервю).
Знаете ли какво да очаквате от платформа за подбор?
Имайте предвид, че общите пакети за управление на таланти със самостоятелни инструменти са най-адаптивни за разрастваща се организация. Независимо дали вашата компания се увеличава бавно или в рамките на една година, платформите за подбор на персонал, които могат сравнително лесно да се включат към по-големи системи за управление, са по-добри от тези, които са самостоятелни и зависят от интеграциите.
Информационен анализ
HR анализите бързо се превърнаха в един от необходимите инструменти за изграждане на стратегии за подбор на персонал и управление, но само 14% от работодателите са много доволни от своите HR аналитични технологии. Това е друг елемент, при който експертен мениджър на акаунти може да помогне на вашата компания да види по-голям успех. Анализът на платформата за подбор на персонал е толкова полезен, колкото и разбирането на екипа за тях и един вътрешен партньор може да ви помогне да изградите разбиране около това, какви показатели са важни за вашите цели и в коя система могат да бъдат намерени.