Изборът на качествен персонал е от решаващо значение за текущия успех на вашата организация, но може да бъде предизвикателство да намерите служители с точните умения и качества, които сте посочили за всяка роля.
В нашия технологичен пейзаж работодателите често използват онлайн инструменти, услуги за набиране на персонал и агенции за подбор на персонал, за да намерят служители, защото това е ефективно и ефикасно. Важно е обаче да включите и офлайн методи като част от търсенето си. Чрез комбинирането на тактики, задвижвани от технологиите и добрите стари модни взаимодействия лице в лице, ще разширите мрежата си и ще увеличите шансовете си да намерите още по-висококвалифицирани, мотивирани хора да се присъединят към вашата компания.
Съвети за намиране на добри служители
Преглед на автобиографии всеки ден
Всеки ден хиляди хора публикуват автобиографиите си. Това означава, че всеки ден предлага нова възможност за намиране на талантливи и способни специалисти, които биха се вписали добре във вашата организация.
Помислете за създаване на сигнал за възобновяване, за да бъдете уведомени за търсещите работа, които отговарят на вашите критерии. След това отделете време в графика си, за да прегледате тези нови автобиографии. Колкото по-скоро разберете за квалифицирани търсещи работа, толкова по-бързо можете да планирате интервю и да започнете процеса на наемане.
Поглед в организацията
В допълнение към търсенето на квалифицирани кандидати извън вашата организация, помислете дали някой от настоящите служители търси промяна или повишение и може да се справи добре. Не само, че вече ще знаете силните страни и опита на този човек, но тъй като той/тя познава организацията, може да не се нуждае от толкова обучение и основни познания, колкото новия служител. Също така, попълването на роля вътрешно може да означава задържане на служител, който иначе би могъл да напусне организацията, за да заема друга позиция другаде.
Използвайте социалните медии
Социалните мрежи предоставят чудесна възможност да разкажете за отворените позиции. Но ако ще използвате тези канали, за да споделяте вашите обяви за работа, уверете се, че сте на разположение, за да отговорите на въпроси от заинтересованите търсещи работа.
Има няколко неща, които можете да направите, за да направите социалното набиране особено ефективно:
• Насърчавайте споделянето
Помолете хората да споделят обявите за работа със своите мрежи. Колкото повече се споделя, толкова по-широка аудитория и по-голям брой потенциални кандидати.
• Популяризирайте вашата култура
Включете снимки и видеоклипове, които изобразяват фирмената култура, за да спомогнете за генерирането на вълнение за ролята и вашата компания.
• Предоставете информация за контакт
Помислете дали да не включите имейл адрес, където търсещите работа да се свържат с всички въпроси, които могат да възникнат, преди да кандидатстват.
Помислете за хора без никакъв или малък опит във вашия бранш
Това, че някой няма голям опит във вашата област, не означава, че няма да стане страхотен служител – особено ако притежава меките умения и личностни черти, които търсите за дадена роля. Освен ако ролята, за която наемате конкретно, не изисква опит в бранша, като лидерска позиция, няма причина да не се вземат предвид кандидатите, които са напуснали училище или искат да направят промяна в кариерата. Никога не подценявайте силата на мотивиран човек, който е нетърпелив да се учи. В крайна сметка всеки трябва да започне някъде.
Помогнете на служителите да станат посланици на марката
Когато служителят обича работното си място, той естествено попада в ролята на адвокат. Те ще разказват на приятелите и семейството си за страхотните си преживявания и често са първите, които споделят отворени позиции със своята мрежа. Работодателите могат да подхранват това поведение, като създадат доброволна програма за посланик на марката, където страстните служители имат възможност да представляват компанията на различни събития и да печелят специални суап. Сдвоете това с програма за насочване на служители, която възнаграждава работници, които ви помагат да намерите бъдещи служители.
Отидете в местните университети
Обединяването с местните колежи и университети е отличен начин да намерите квалифицирани нови таланти. Посещавайте панаири на кариерата в университета, предлагайте да говорите за вашата компания в съответните класове или клубни срещи. В допълнение към намирането на постоянен поток от стажанти, можете също да ангажирате студенти, когато започват търсенето на работа след дипломирането си.
Увеличете видимостта на вашите обяви за работа
Най-добрият начин да намерите служители е да се уверите, че търсещите работа знаят, че наемате. Но с толкова много работни места, публикувани онлайн всеки ден, може да е трудно да се откроите. Има няколко неща, които можете да направите, за да направите обявите си за работа по-забележими:
• Използвайте конкретни заглавия
Колкото по-говорещо е заглавието, толкова по-вероятно е работата да привлече вниманието на търсещите работа.
• Бъдете задълбочени
Когато търсещите работа търсят в действителност, те имат възможност да стеснят търсенето си по избрани критерии. Включете местоположение, ниво на опит, оценка на заплатата и друга информация, за да сте сигурни, че вашият списък ще се появи в прецизирани резултати.
• Изберете спонсорирани работни места
Спонсорирана работа е платен списък, който се показва в горната и долната част на съответните страници и няма да бъде изместен по-назад в страниците с резултати с течение на времето.
• Подчертайте вашите предимства
Конкурентно заплащане, гъвкаво работно време, щедро платено свободно време, възможности за отдалечена работа, езплатна храна, уроци по йога на място – ако предлагате някакви особено примамливи предимства или привилегии, не забравяйте да ги направите добре известни. Търсещите работа силно се интересуват от този вид подробности и всякакви специални екстри ще помогнат да привлечете страхотни хора и да ги накарате да кандидатстват по-вероятно.
Не забравяйте да посочите своите предимства на вашата фирмена страница и да споделите тази информация и в обявите си за работа.
Наблюдавайте таланта навсякъде
От индустриални конференции и мрежови събития до вечери и кафета, на практика има неограничени възможности за намиране на потенциални нови служители. Никога не се знае кога някой може да си търси работа – или поне да е отворен за обсъждане на нови възможности.
Например, ако наемате за позиция за поддръжка на клиенти, бъдете нащрек за запомнящо се обслужване на клиенти. Приветливият бариста, който ви ангажира в разговор, докато разбърквате сутрешното си лате, може да бъде идеалният следващ нов служител.
Ако се мъчите да намерите служители, тези съвети могат да помогнат за много по-лесно търсене. Чрез комбиниране на онлайн инструменти като спонсорирани работни места и предупреждения за възобновяване с традиционни офлайн методи като панаири в университетски кариери и програми за препоръки на служители, можете да увеличите размера на фонда от таланти, от който черпите, и да направите търсенето на най-добрата нова работа много по-ефективен.
И не забравяйте…HR Services може да ви помогне в търсенето. Пишете ни на info@hrservices.bg