За да сте топ изпълнител по време на стресиращи времена, трябва да знаете как да работите добре с другите от екипа.

Коронавирусът разтърси всички до основи, но сега повече от всякога служителите трябва да трябва да са задружни и да търсят пътища да се разбират. Искате ли да утвърдите своята позиция? Докажете, че сте екипен играч. За да засилите собствения си профил (и да извлечете ползи), първо трябва да помогнете на другите да успеят.

Трябва да сте в състояние да работите с разнообразна група хора. Всъщност 78,7% от мениджърите по подбор търсят кандидати, които демонстрират силни умения за работа в екип, показва проучване на Националната асоциация на работодателите от 2019.

Това е така, защото екипната работа не е добра само за успеха на компанията през тези сложни времена, но ви създава и условия за по-добри позиции занапред. Работата в екип обединява различни гледни точки и дава възможност за процъфтяване на креативността и свежите идеи. Плюс това сте се доверили на хора, на които можете да разчитате, което означава, че сте по-малко стресирани  и по-свободни да поемате интелигентни рискове.

7 начина да бъдеш добър екипен играч

За да сте топ изпълнител по време на кризисни времена, трябва да знаете как да работите добре с другите.

И така, как да работите добре с другите? Вижте тези седем начина да бъдете страхотен играч.

1. Спазвайте зададените срокове

За да спечелите уважението на вашите колеги, трябва да сте надеждни. Влезте, забележете, получете повишение. Казано просто: Искате да се утвърдите като надежден – някой, който работи добре и спазва крайните срокове. И ако кажете, че ще направите нещо, направете го и то добре. Надеждността е особено важна по време на групови проекти; в крайна сметка, ако сте пропуснали срок, вашата грешка може да повлияе негативно на целия екип.

2. Бъдете открити

Част от това да си играч в екип е отворена за идеите и перспективите на други хора. Това означава да усъвършенствате уменията си за слушане и да бъдете възприемчиви за обратна връзка от колегите. Така че, вместо да се защитавате, когато получите конструктивна критика, вижте какво можете да извлечете от техните съвети.

Всъщност най-силните играчи в отбора търсят обратна връзка от своите колеги. Например, след като завърши задание е добре да попитате колеги за предложения как да подобрите следващия си проект.

3. Оценявайте работните стилове на другите хора

Измислянето на това как да се работи добре с различни личности може да бъде предизвикателство, особено в днешната многопоколенна работна сила, тъй като Millennial и Gen-Xers често имат различни стилове на работа. Въпреки това, разбирането как всеки от вашите колеги работи най-добре, може да ви направи по-добър екипен играч.

Приспособяването на вашия стил на комуникация към различни личности може да ви помогне да избегнете проблеми с колегите и да си сътрудничите по-ефективно.

4. Адаптирайте се бързо

Не всичко, което правите като екип, ще доведе до успех; по пътя ще има много препъни камъни. Ето защо гъвкавостта е една от основните черти на екипния играч. Затова следващия път, когато се сблъскате с проблем, уверете се, че реагирате разумно. Вместо да се разстройваме, че нещо не се получава, отстъпете и кажете: „ Добре, знам, че трябва да вървим в друга посока. Нека да уточним какво ще правим.“

5. Избягвайте офисните клюки

Офисните клюки могат да създадат токсична работна среда – дори когато работите отдалечено – но не е нужно да бъдете част от нея. За да не се замесвате, се отнасяйте с уважение към колегите и не се превръщайте в клюкари. Ако имате проблем с връстника си, опитайте се да го решите директно с човека, преди да го направите дознание на шефа си или на човешките ресурси.

6. Съсредоточете се върху целите на екипа

Въпреки че искате да се отличите като топ изпълнител, все още е важно да се съсредоточите върху по-голямата картина, когато работите върху групов проект. Може да сте свършили най-голямата работа от частта от презентацията, за която сте били отговорни, но това е маловажно, ако цялостният проект не успее да постигне целта си.

7. Празнувайте успехите на вашия екип

Един от най-лесните начини за изграждане на автентични взаимоотношения с колегите е да се даде там, където трябва. Идеалните колеги са скромни, а скромните хора бързат да посочат приноса на другите и бавно да търсят внимание за своите успехи. Те дават, разглеждат екипната работа над индивидуалната и определят успеха колективно. Например, на следващото заседание на отдела, отделете минутка, за да изкажете публично благодарността към този колега, който ви помогна да подготвите клиентската презентация миналата седмица.

Имате нужда от повече помощ, за да ви преодолеете цялата несигурност? Изпратете ни автобиографията си днес, за да получите най-добри практики за сътрудничество, кариерни съвети и съвети за търсене на работа.

Leave a Comment