Миналата година бяха въведени няколко нови тактики за подбор на персонал, които се приеха добре и са действащи. Именно тези съвременни методи ще оформят процеса на наемане през 2019 година.
Мобилност
По-рано тази година Google обяви, че се движи към индексирането на мобилни устройства. Оптимизацията за търсачки може и да не е била основен приоритет на рекрутърите в миналото, но си заслужава да ѝ се обърне внимание.
Google прави промените по две причини:
1. За да се възползвате от опита на търсещия.
2. Да се приспособи към навиците на търсещия.
Днес не малко кандидати провеждат търсенето на работа от мобилно устройство. Но това не означава, че индустрията следва този пример. Макар мобилните платформи да са налични от доста време, много от тях не са приети. В неотдавнашно проучване 45% от търсещите работа заявяват, че използват мобилния си телефон, за да търсят работа поне веднъж на ден. 89% от търсещите работа използват мобилни платформи за търсене на работа. Днес 16% от заявленията се подават чрез мобилен телефон. За да бъде ефективна, стратегията ви за набиране на персонал трябва да позволи на кандидатите лесно да взаимодействат с мобилно устройство.
Кажете сбогом на хартията
Говорейки за приложенията, бъдещето сигнализира края на автобиографията. Организациите започват да отдават по-голямо значение на меките умения. Освен хартиен документ, профилите на социалните медии и видео материалите могат по-точно да създадат първо впечатление. За фирмата наемането на работа означава следене на тенденциите и възможността за адаптиране на тези технологии. За търсещите работа това означава, че е необходимо разработване на лична марка или бранд чрез профили на социалните медии, блог или дори личен уебсайт (ако е подходящо за позицията).
Разработване на атрактивен онлайн профил
Ако компаниите искат да привлекат най-добрите таланти, те трябва да представят привлекателна работна среда. Социалните медии се използват за демонстриране на корпоративната култура. Изследванията показват, че 79% от кандидатите преглеждат сайта, социалните профили и четат мнения по време на търсенето на работа. Реалността на работата за вашата компания трябва да бъде точно изобразявана в социалните ви медии. Укрепването на марката на работодателите е посочено като приоритет от 60% от организациите. Вашият уебсайт, социалните медии и онлайн прегледите трябва да предоставят точно описание на фирмената култура.
Осъзнайте въздействието на изкуствения интелект
Звучи като нещо от научно-фантастичен филм, но изкуственият интелект влияе на пазара на труда. Обединеното кралство вече е преживяло въздействието. През 2017 г. 66% от служителите в офиса в Обединеното кралство са поискали съдействие от AI за изпълнение на ежедневната си работа. Тази технология ще повлияе на ролите, които отделите по човешки ресурси трябва да запълнят. Работата с помощта на ИИ ще промени уменията, изисквани от служителите. В рамките на следващите петнадесет години прогнозите показват, че 50% от служителите ще разчитат на помощта на ИИ.
Обмислете гъвкавите условия на труд
Настоящата реалност повлия на пазара на труда по много начини. Не само с по-бързата смяна на работни позиции, но и с променени очаквания към работното място. Изследванията установиха, че 65% от служителите ще работят отдалечено, ако им се даде възможност. Това може да се обясни с множеството възприети ползи от такива роли като работа от дома. Изследване от 2016 г. съобщи, че способността за работа от разстояние влияе върху 68% от решението на кандидатите. Ние не очакваме цялата работна сила да се откаже от традиционните си работни места за работа по договор. Но популяризирането на тези нетрадиционни роли промени очакванията на служителите.
Обърнете внимание на виртуалната реалност
Няма недостиг на софтуер за видео интервю. Както споменахме по-рано, видеото може да покаже по-точно първо впечатление. Видео интервюто се възприема и изглежда няма да изчезне. Освен това, виртуалната реалност и платформите с допълнена реалност се използват за интерактивни нужди за наемане. Вместо да отговаря на обичайните въпроси, виртуалната реалност показва как кандидатите реагират на практика.
Управление на отношенията с талантите
С вече конкурентния пазар на труда, управлението на взаимоотношенията с таланти (TRM) се превърна във все по-важен инструмент за набиране на персонал. За съжаление, много отдели по човешките ресурси пренебрегнаха значението на култивирането на съществуващите взаимоотношения в организацията, за да привлекат нови таланти. Историята показа, че 40% от най-добрите служители на фирмите идват от вътрешен подбор. Едно проучване показва, че използването на TRM води до 4% по-висока степен на приемане на офертата. Управление на връзките между кандидатите (CRM) не бива да се пренебрегва. Напротив, тя трябва да се прилага заедно с TRM, за да се наемат най-добрите кандидати.
В заключение
За да наемете подходящия кандидат, трябва да използвате съвременни методи за наемане. Публикуването на обява за работа и изчакването на резюметата вече може да се разглежда като отживелица. Днешният пазар на труда изисква по-проактивен подход както от страна на работодателя, така и от кандидата. Намирането на най-добрите таланти изисква усилия от страна не само на специалистите по подбор, а от цялостното управление на процесите в компанията. В зависимост от размера и възможностите на вашата организация може да не успеете да приемете всички тези тенденции, но трябва да сте наясно с очакванията на служителите и пазара. Идентифицирайте слабостите си в сегашните си методи за подбор и бъдете готови да приложите необходимите промени.
Можете да използвате нашите професионални услуги за подбор на персонал.
Можете да прочетете подробно за тях тук и да направите запитване за оферта на info@hrservices.bg