В днешния пазар на труда не е достатъчно компаниите да предлагат конкурентна заплата или да предоставят на служителите ползи, за да привлекат най-добрите кандидати. Търсещите работа търсят да се присъединят към организации със сходни на техните мисии, визия, ценности и цели.
Работодателската Ви марка достатъчно привлекателна ли е, за да привлича служители?
Един от най-мощните инструменти в набора от инструменти за набиране на персонал е работодателската марка. Всъщност повече от 75% от търсещите работа, проучват работодателя преди да попълнят заявление. Ако фирмата Ви има лоша репутация, тя наистина може да навреди на усилията Ви за набиране на персонал.
Наличието на ясно определена работодателска марка, може да помогне на вашата компания да се открои от конкуренцията, да подобри опита на кандидата и да привлича пасивни кандидати в дългосрочен план. Това е всъщност вашето предложение за стойност, казва Брад Султц, координатор на човешките ресурси в Totally Promotional.
„Маркирането на една компания трябва да бъде идентификатор на културата на компанията. Когато кандидатът кандидатства за длъжност, той не само търси роля в компанията. Той кандидатства, за да стане част от културата“.
Разбира се, всяка компания може да каже, че осигуряват чудесна работна среда, така че да разберем как те прилагат маркетинга на заетостта експертите по човешки ресурси.
Брандингът започва с публикуването на обява за работа
Брандингът по заетостта не е в лъскавите изображения, казва Алиса Крейн, главен стратег в Powerhouse Talent. Разработването на марката Ви изисква автентичност и включва Вашето уникалното фирмено послание по време на етапите, през които преминава кандидата.
„Тайната на една силна марка е дълбоко вкоренена във вашата организационна мисия и цел, за да сте сигурни, че сте насочени към правилните кандидати, а не просто към масите. Оттам става дума за подчертаване на марката и идентичност. Големите компании са последователни и използват всеки канал, в който комуникират, за да подсилят съобщенията си за марката.“
Публикуването на вашата обява за работа служи като първото впечатление и трябва точно да отразява културата на компанията, казва Елизабет Жан-Клод, бизнес растеж, стратегия за човешки ресурси и основател на Launch to Scale.
„Визуализациите и текстът трябва да бъдат истинско отражение на това, което обещавате на служителите си и какво въздействие ще създадат. Информацията за процеса на наемане и интервю е чудесна възможност да отразите работодателската марка. Често компаниите изброяват ключовите стойности, мисията или визията на компанията, така че е да е ясно на служителя какво да очаква. Посланието, което хората получават, след като представят резюмето си, също е наистина важно.
„За да бъдете сигурни, че инвестицията във вашата марка се простира извън рекламата за набиране на персонал и има желаното въздействие, работодателите трябва да гледат на пътя на кандидата по-холистично, казва Султац.
Как поддържа Вашата работодалска марка специалиста по подбор?
Рекрутърът осигурява ли положително преживяване за кандидатите?
Успява ли да предаде посланието Ви?
Предложете положителни интервюта
Ако сте добра компания, Вашата работодателска марка има потенциала да привлече водещи таланти и да задържи кандидатите дългосрочно. За съжаление, по-голямата част от работодателските марки разочароват кандидатите в процеса на наемането. Често служителите се наемат твърде бавно, което създав лош имидж. Виновните? Твърде много интервюта.
„Едно или две интервюта с потенциални кандидати за работа са се разширили в три, четири или дори пет кръга. В резултат на това, запълването на едно работно място може да отнеме седмици или месеци. Най-талантливите хора се боят от този стандартен подход към наемането. Те гледат с подозрение на дългите, изтеглени процеси по наемане.
„За да избегнете неблагоприятно преживяване, дайте на кандидатите постоянна обратна връзка, която дава на кандидатите ангажираност с положителните аспекти на вашата марка, казва той.
След като кандидатите навлязат на етапа на интервю, компаниите трябва да продължат да повтарят съобщението на марката.
„Попитайте кандидатите какво ги привлича в компанията Ви. Това ще бъде добра възможност да видите дали техните цели и ценности съответстват на Вашите. След като стигнете до етапа на офертата, уверете се, че включвате изявлението си мисията на организацията в обзора на работата – подробно описание на това как позицията ще допринесе за постигането й. Това ще гарантира, че кандидатът е ясен за това, към което ще работи, и към по-широката мисия, която искат да постигнат.
Не спирайте брандинга при наемане на работа.
Работодателят трябва да запази марката си непокътната на всички етапи от процеса на наемане, особено след като кандидатът официално стане служител, казва Ник Хайсън, мениджър на цифровите медии в BI Worldwide.
Компанията наскоро работи с националния търговец на пици Pizza Hut, за да получи комуникационна програма за ангажиране с 360 градуса обратна връзка, в опит да подобри стойността на работодателската марка.
„Нашата цел бе да активираме новата марка отвътре, за да се борим с високия оборот. Ние приложихме нашия подход към брандинга:
1) Културата живее вътрешно и
2) Възприемането на работа за тяхната марка външно.
„За да следи напредъка на Pizza Hut, BI Worldwide стартира серия от проучвания, за да открие драйверите за ангажираност. След това те стартираха кампания, насочена към нови канали за търсене на служители, обучения за новопостъпили, вътрешнофирмени обучения и комуникация. През първите 30 дни компанията регистрира спад от 5% в оборота на служителите.
Howison казва, че компаниите могат по същия начин да прилагат тези стратегии, за да привличат и задържат таланти.
„Кандидатите са все по-прецизни в избора си на работодател и внимателно събират информация чрез различни канали като: мрежата, фейсбук, видеа, групи, познати, мнения в БГ Работодател и т.н. Бранда на компанията е обещание. В някои компании служителите са привлечени заради продукта, в други заради възможността да работят по сложни проекти и страхотния екип от експерти, а в трети се забавляват докато работят. Бранда на компанията може да е популярен и познат, но когато говорим за подбор въпросът е какво послание отправяме към потенциалните и настоящи служители.“
(Милена Вягова, Мениджър „Ейч Ар Сървисиз“)
Доверете ни се, за да повишим доверието на настоящите и бъдещите Ви служители във Вас.
Можете да се свържете с нас на телефон 0889 364 557 или чрез имейл на info@hrservices.bg