В миналото проучванията бяха основен начин  за всеки лидер да изисква отзиви и всяка компания да оцени ангажираността. Но сега проучванията започват да изглеждат като дизелови камиони, събиращи прах в епохата на електрически автомобили. Компаниите използват нови алгоритми, с които анализират данните, за да измерват ангажираността на служителите чрез данни от електронната поща, социални мрежи и контакти извън основния екип и прогнозират риска от напускане като проследяват сигнали, като например колко често служителите актуализират своите автобиографии.

Кой се нуждае от нестабилно и отнемащо време проучване, в което някои служители само ви казват какво искате да чуете, а други не си правят труда да отговорят изобщо?

В продължение на десетилетия провеждането на редовни проучвания на мнението на служителите се основава на доказателства, базирани на списъци с практики в областта на човешките ресурси. Вътрешните проучвания показват, че по три причини би било голяма грешка да ги изоставим и днес.

1. Проучванията все още предугаждат поведението 

Ако попитате служителите си колко дълго възнамеряват да останат, ще получите по-точна прогноза в сравнение с тази за бъдещия оборот. Научаваме много от проучванията дори когато хората не участват. Служители, които не участват в годишните проучвания, са в пъти по-склонни да напуснат през следващите шест месеца до година.

2. Проучванията дават възможност на служителите да се почувстват изслушани

Ако не провеждате редовни проучвания, изпращате ясно послание: не ви интересува мнението на хората. Актът за попълване на проучване дава на служителите специфичен канал за изразяване на мнение. Във някои компании често канят всички служители да участват в активни разговори, за да имат възможност шанс да допринесат с мнението си. Пасивното наблюдение губи това чувство за активност на служителите.

Проценти на участие ни казват кои са най-важните въпроси за служителите: някои попълват анкета за ангажираност, други попълват изследване за многообразието, а трети проучвания за ползите. Оказва се, че служителите ценят да изразяват мнението си, дори ако не поемете като работодател в тази посока. Когато организирате проучване, получавте изненадващ обем от коментари, отзиви и предложения. Лидерите показват, че ценят мнението на служителите, дори да реагират на всички предложения.

3. Проучванията са средство за промяна на поведението

Когато питате хората за техния принос и прозрения, вие не просто се учите от тях. Вие също им влияете. Психолозите установяват, че задаването на въпроси може да промени поведението. Проучете хората дали искат да дадат доброволен труд за Х дружество за борба с /нещо/ за 3 часа, за да видите, че процентите на доброволчество се увеличават.

Част от ефекта е последователност: казвайки „да“ се създава ангажимент и много хора действат. Но дори и хората, които казват „не“, са по-склонни да променят поведението си, защото въпросите ги навеждат на размисъл.

Интелигентните технологии и бази данни ще продължат да ни помагат да разберем какво има най-голямо значение за нашите служители. И това ще направи проучванията по-важни. В епоха, в която повече служители се страхуват, че Биг Брадър наблюдава и компаниите разполагат с инструментите за наблюдение повече от всякога, провеждането на проучване може да сигнализира, че Биг Брадър все още е човек.

Използването на външна компания като HR Services гарантира обективност и безпристрастност при провеждане на проучванията, а резултатите от тях са стабилна основа за избор на дейности, свързани с управлението на човешките ресурси.

Доверете ни се, за да повишим доверието на Вашите клиенти и служители във Вас.

Можете да прочетете повече за проучванията, които предлагаме тук 

Можете да се свържете с нас на телефон 0889 364 557 или чрез имейл на info@hrservices.bg

 

Leave a Comment