Когато провеждате интервюта за търговска позиция, вашата цел е да се продадете на мениджъра по наемане. Интервюто за работа по продажбите е едно от най-предизвикателните интервюта, тъй като интервюиращите ще имат големи очаквания за вашите убедителни способности.
По време на интервюто ще трябва да направите нещо повече от просто да отговаряте на въпроси. Мениджърите по наемане ще очакват от вас да покажете, че и вие сте ефективен продавач.
Ще трябва да продадете себе си и квалификацията си за работата, както и да покажете на интервюиращия, че имате способността да сключите сделка.
Как да се подготвим за интервю за продажби
Като търговски представител вие сте уникално разположени, за да успеете на интервю. Просто мислете за себе си като за продукт и прилагайте същите принципи, които бихте използвали на всяка среща по продажбите, демонстрирайки, че сте подходящ и се продавате на интервюиращия.
Пристигнете на интервюто с усещане за стратегията на компанията за продажби и някои примери за това как предишният ви опит в продажбите ви е подготвил да допринесете.
Типични въпроси, зададени в интервю за продажби
Подгответе вашето интервю за продажби с примери за често срещани въпроси за интервю за продажби и примерни отговори. Прегледайте ги, за да помогнете да формулирате вашите отговори въз основа на вашите собствени квалификации, умения, познания за продуктите, постижения и опит в продажбите. Освен това прегледайте списък с въпроси, които да зададете на интервюиращия.
1. Чувствате ли се комфортно да осъществявате студени контакти?
Какво искат да знаят: Студените обаждания са съществен аспект на продажбите, така че интервюиращите искат да знаят за вашия опит. Този въпрос говори и за вашата личност: Излизате ли? Можете ли да започнете разговор? Въпреки че това може да изглежда като въпрос с „да“ или „не“ (като идеалният отговор е „да!“), Споделете примери, за да подкрепите твърдението си.
Примерен отговор
Да. Резултатите могат да бъдат непредсказуеми, когато вдигам телефона, но намирам, че извършването на проучвания върху човека и компанията може да помогне за успешен този тип обаждане. Имах голям успех с тази тактика по време на престоя си в ABC Company.
2. Постигали ли сте последователно целите си за продажби?
Какво искат да знаят: Миналото може да предскаже бъдещето и интервюиращите задават този въпрос, за да разберат как ще се представите в тяхната компания по отношение на постигането на целите на продажбите. Бъдете честни в отговора си, но се фокусирайте върху положителното.
Примерен отговор
В XY Tech бях един от най-добрите търговци в отдела през последните шест тримесечия. Преди това имах една наистина груба четвърт. Бях обезсърчен, но след това осъзнах, че това е възможност да преосмисля стратегията си и беше наистина вълнуващо да видя, че тези корекции имат толкова положителна печалба.
3. Какво Ви мотивира?
Какво искат да знаят: Интервюиращите искат да знаят какво ви кара да се развихрите. Умна идея е да свържете отговора си с целите на компанията. Финансовите въпроси (като компенсационен бонус) може да са голям мотиватор, но се опитайте да надхвърлите това в отговора си.
Примерен отговор
Всяко тримесечие се стремя да надхвърля квотата си и да се състезавам с най-добрите си лични резултати от предишни периоди. Моята цел е винаги да виждам ръст в записите си за продажби с всяко ново тримесечие.
4. Как постигнахте най-успешната си продажба?
Какво искат да знаят: Интервюиращите искат да видят, че имате стратегия, когато става въпрос за затваряне на сделки. Споделете сценарий стъпка по стъпка и имайте предвид, че отговорът ви трябва да покаже най-добрите ви качества като продавач. (Когато искате да използвате този отговор, за да се покажете като силен кандидат за продажби, избягвайте да се хвалите!)
Примерен отговор
Най-голямата ми продажба (до момента) включва продажба на петгодишен договор за корпоративен софтуер на XYZ на ABC Automotives. Вярвате или не, тази сделка започна със студен разговор; в този първоначален разговор клиентът сподели проблем, който корпоративният софтуер може да реши, и така успях да насоча следващите презентации и взаимодействия по начин, ориентиран към решение. Изграждането на взаимоотношения беше от ключово значение за сключването на тази сделка, както и за осигуряване на целенасочени демонстрации на софтуера, които говориха за спестяване на време на клиента и увеличаване на производителността.
5. Как биха ви описали колегите ви?
Какво искат да знаят: Освен че разкрива вашето самовъзприятие, този въпрос позволява на интервюиращите да разберат как бихте се вписали в офис културата.
Примерен отговор
Моите връстници на работа винаги споменават моята упоритост. Толкова често мисля, че продажбите се губят поради липса на последващи действия. Така че винаги съм решен да имам стратегия с планирани еталони, когато става въпрос за взаимодействие с перспективите – по този начин никога не пропускам потенциална възможност.
6. Продайте ми тази писалка.
Какво искат да знаят: Това е класически въпрос за интервю! Интервюиращите търсят демонстрация на вашата тактика за продажба. Не се стеснявайте и вземете този въпрос на сериозно.
Дори в нашия свят, фокусиран върху технологиите, писалката все още е от съществено значение. Това, което ми харесва, е, че има капачка, така че да не цапа вътрешността на джоба или чантата, а освен това е изискана.
7. Какви са вашите дългосрочни цели в кариерата?
Какво искат да знаят: Работодателите искат да разберат вашите амбиции. Те също искат да знаят дали е вероятно да останете дългосрочно или просто някакъв краткосрочен вариант.
Примерен отговор
Нетърпелив съм да работя в продажбите във фирма, ръководена от мисии като вашата. В дългосрочен план винаги гледам да усъвършенствам своите умения за продажба и по-специално, нетърпелив съм да развивам своите лидерски умения, като в крайна сметка поемам управленски отговорности.
8. Какво знаете за тази компания?
Какво искат да знаят: С този въпрос анкетьорите проверяват дали сте извършили някаква подготвителна работа и дали имате основни познания за компанията.
Примерен отговор
ABC Company е семеен бизнес, който наскоро разшири своето присъствие и навлезе онлайн. Мисля, че електронната търговия е област, в която имате много потенциал за растеж. Прочетох скорошна статия на Forbes за това как мениджмънта има желание да се разширява, но все пак запазва топла атмосферата в компанията. Това е нещо, което наистина мога да оценя, тъй като самият аз идвам от семейна компания.
9. Какво ви интересува най-много в тази позиция за продажби?
Какво искат да знаят: Това е друг въпрос, който проверява дали сте проучили компанията преди интервюто. Вашият отговор ще разкрие и какво ви мотивира – дали това е фирмената култура, конкретният продукт или други фактори.
Примерен отговор
Най-впечатлен съм от това колко голяма е разликата на продукта на ABC в живота на родителите. Мисля, че е ясно, че родителите ще се чувстват по-сигурни за децата си, ако притежават този продукт. За мен е важно да продавам само предмети, които наистина вярвам в себе си, предмети, които бих препоръчал на приятел.
10. Какво ви прави добър продавач?
Какво искат да знаят: Вашият отговор ще даде на интервюиращите усещане за качествата, които смятате за най-важни в продавача. В идеалния случай отговорът ви ще съответства на това, което компанията търси в даден кандидат.
Наслаждавам се на личните връзки с перспективи и клиенти, но мисля, че там, където наистина блестя, е в детайлите. Аз съм хиперорганизиран; календарът ми е пълен с напомняния за последващи действия с клиенти и никога не оставям имейл да се забави, без да отговоря бързо. Освен това винаги прекарвам времето си в изучаване на нови продукти. Това ми позволява да мога да отговарям гладко на въпроси, показвайки функции, които не винаги са очевидни.
Още въпроси за интервю за продажби
Вижте още често срещани въпроси, които може да получите по време на интервю за продажби.
• Как би ви описал вашият (бивш) ръководител?
• Какви са вашите силни и слаби страни?
• Какво e най-хубавото, че се занимавате с продажби?
• Защо сте най-добрият човек за тази работа?
Съвети за най-добър отговор:
Споделете примери
Всеки отговор, който давате на въпроси за интервю, трябва да включва конкретни примери за вашите постижения в продажбите. Важно е да сте наясно как можете да помогнете на компанията и да увеличите продажбите. Например, можете да кажете: „В компания XYZ бях отговорен за въвеждането на сметка ABC, подписване на договор, който доведе до XX печалба за YY време.“
Количествено определете вашите постижения
Ако сте определили количествено своите постижения в автобиографията си, споделете някои от тези числа и проценти във вашите отговори. Ако не сте включили числа в автобиографията си, отделете няколко минути, за да направите списък с най-добрите си постижения, които да споделите с интервюиращия. Казаното „Увеличавах годишните продажби с 50% година след година“ звучи много по-добре от „Увеличих продажбите миналата година“.
Споделете вашите умения
Интервюиращите ще ви търсят, за да докажат, че притежавате необходимите умения. Прегледайте този списък с умения за продажби и потърсете начини да подчертаете владеенето им в отговорите си.
Не забравяйте да приспособите вашите отговори, за да отразяват продуктите, услугите и целите на компанията.
Прекарайте време в уебсайта на компанията и проучете компанията онлайн, за да сте наясно с мисията на компанията. Колкото повече знаете за компанията, толкова по-добре ще бъдете готови да отговорите.
Как да направите най-добро впечатление
Облечете се, за да впечатлите. Покажете се облечени, за да впечатлите с позитивно отношение.
Знайте за компанията. Интервюиращите винаги ще оценят, когато имате познания за компанията и познания за продуктите или услугите, които бихте продавали. За тази цел направете проучване на компанията, включително четене на новини от новини, сърфиране в социални медии и т.н.
Упражнявайте уменията си за интервю. Практикуването на отговори на често задавани въпроси за интервю за работа ви позволява да дадете силен отговор, насочен към съответната позиция. Интервюиращите очакват от вас да можете да отговаряте плавно на въпроси, особено на често срещани, които не би трябвало да са изненада.
Ако се интересувате от работа в сферата на продажбите, не се колебайте да изпратите актуална автобиография на info@hrservices.bg