Продайте ми този молив
Ако сте на интервю за позиция в сферата на продажбите, има вероятност интервюиращият да ви подаде молив и да ви помоли да му го продадете. Как ще отговорите на това предизвикателство е от решаващо значение за определяне на Вашата пригодност за продажби.
Какво да не правим
Никога не правете грешката незабавно да стартирате продажбите с всички положителни качества на молива. Може този молив да бъде най-удобния в света и с гумичка, която никога не свършва, но ако не знаете какво търси потенциалния клиент, търсенето на уникални предложения за продажба на продукта е загуба на времето за всички.
Определете стойността
Опитните професионалисти в продажбите задават много въпроси, преди да започнат да продават. Също така е необходимо да научите повече за нуждите на потенциалния клиент, така че да можете да определите дали вашият продукт може да добави стойност към живота му.
Задавайте въпроси като:
„Харесва ли ви да използвате моливи за писане или рисуване?
Какви качества търсите в добър молив?
Какви моливи в момента използвате?
Защо ги харесвате?
Има ли нещо, което не ви харесва?“
Напишете отговорите, за да можете да ги използвате по-късно.
Създаване на основа за продажбите
Използвайки получените отговори, създайте персонализирани нива на продажби. Да предположим например, че потенциалния клиент използва молив за скициране. Той харесва моливите с добро сцепление и се нуждае от гума. Можете да говорите за това как моливът ви отговаря на натиска, който е идеален за рисуване. Освен това можете да подчертаете неговото перфектно тегло, гладко сцепление и полимерна гума, която не уврежда хартията.
В статияти си Joel Comm “The Best Response to ‘Sell Me This Pen” посочва, че е важно да създадете емоционална връзка с обекта, на който продавате. За да създадете още по-голяма стойност, можете да разкажете как е създаден този молив или как е използван от местен художник, за да изготви карикатура. Каквото и да кажете, използвайте информацията, която сте получили от разговора си, за да създадете основа, с която да изтъкнете както практичната, така и емоционалната страна.
Не позволявайте отрицателен отговор да ви съкруши
Понякога интервюиращият имитира незаинтересован клиент, за да види колко добре се справяте с негативните отговори. Не се разсмивайте. Вместо това попитайте дали познава някой, който може да се интересува от закупуването на молив, благодарете му и прекратете разговора. Не забравяйте, че интервюиращият, който ви моли да продадете нещо е реална възможност, за да покажете уменията си за вълнуваща кариера.
Ще се радваме да споделите Вашето мнение по-долу в коментарите или да ни пишете на info@hrservices.bg