Цифровата революция трансформира набирането на персонал. В продължение на десетилетие се наблюдава преход от традиционните уебсайтове за работа към иновативен свят на нови и вълнуващи инструменти и техники за набиране на персонал. Но какви са променящите играта техники за набиране, които ще оформят вашата стратегия за наемане в бъдеще? Ето експертна информация.

1. AI

Що се отнася до техниките за набиране, изкуственият интелект вече играе огромна роля в начина, по който фирмите намират нови таланти.

Възходът му е толкова актуален, че се съобщава във водещите световни медийни публикации. Forbes например публикува статия през януари, озаглавена „Как AI променя играта за набиране на персонал“. В тази статия той признава, че набирането на персонал е една от най-трудните работни места, които съвременният бизнес има. Изкуствения интелект може да облекчи голяма част от упоритата работа.

Рационализирането на процеса е от съществено значение. Това е едно нещо, в което AI е изключително добър. Но какъв тип инструменти ще водят заряда му? Ето няколко от най-мощните опции:

Chatbots

Бърз достъп до кандидатите, осигуряване на подходящи кандидати и може да ги насочи към правилната роля. Те са реактивен начин да се справят с масата на отлични таланти – вече мощни, те имат потенциала да спестят на рекрутерите много време.

Анализ на настроението

Може да се използва за коригиране на спецификациите на заданието в случай на пристрастие.

Преоткриване на таланти

С ATS (система за проследяване на кандидати) AI може да сканира вашите записи на данни и да намери предишни кандидати, които отговарят на заданието.

2. Виртуална реалност

VR е вълнуваща перспектива. Някои индустрии имат VR слушалки, предназначени да се ангажират с кандидати в по-голяма степен от всякога.

Използването на VR показва, че вашият бизнес е новатор на върха на технологиите. Той изпраща положителни послания, дори ако е навременно и скъпо да се интегрират във вашата стратегия за набиране.

Тази публикация от LinkedIn подчертава нейния иновативен характер и потенциал за промяна на набирането завинаги.

Много марки изпробват отличителни преживявания, за да разклатят процеса си на наемане – онлайн магазин Jet например предлага VR демонстрация на своята бизнес култура. Кандидатите могат да получат достъп до това от всяка точка на света, за да видят какво им предстои, ако решат да работят там.

Очаквайте много повече от това през следващото десетилетие – как би могъл бизнесът ви да го интегрира във вашата стратегия за наемане? Красотата на VR е, че позволява уникални интерпретации за която и индустрия да се намирате.

3. Възходът на пасивни кандидати

Открит е неизползван източник на потенциални кандидати! Талантливите работници в ролите не обмислят промяна в кариерата.

Насочването им с изкусителни нови възможности – като по-висока заплата и повече отговорност – може да е достатъчно, за да спечелят интереса им. Популярността на осигуряването на „пасивни“ кандидати нарасна през последните години, тъй като може да помогне да се насочат работници, които не прескачат от роля на роля.

Или можете просто да хванете топ талант, изкушен от това, което предлагате, или поне да ви поставите на радара им за следващите години.

4. Видео интервюта

Независимо дали кандидатът живее на 200 мили или изцяло в друга държава, ужасяващата архаична практика да се привличат кандидати за интервюта приключва.

Това е загуба на време и пари, когато всички имаме достъп до Skype, FaceTime, Google Hangouts, Zoom и различни други форми на незабавна комуникация.

Това спестява време за всички заинтересовани – можете да премахнете по-малко подходящите кандидати след кратък разговор за скрининг и след това да включите най-добрата си селекция, след като имате един или два, които наистина сте харесали.

Това е особено полезно, ако имате потенциални кандидати в чужбина, които не биха искали да получат полет за интервю за първи етап.

5. Социални медии

Това не е най-разкриващият момент, но социалните медии могат да бъдат чудесно място за набиране.

Независимо дали става въпрос за Facebook, Twitter, Instagram, Tumblr или професионални мрежи като LinkedIn, можете да намерите всякакви професионалисти, с които е лесно да се свържете.

По отношение на техниките за набиране, тази е особено ефективна за насочване към милениалите и поколение Z, които са склонни да използват социалните медии повече от поколение X.

6. Системи за проследяване на кандидати

С нарастването на големия и малкия бизнес системи като jobmonster.bg бързо се очертава като лидер в софтуера за подбор на персонал. Какви са ползите за бизнеса? Е, накратко:

Ефективност: Регистрирайте всичките си кампании за наемане и информация за кандидатите в една система.

Данни за кандидатите: С таланти, които добавят техните данни към вашата система, имате готов достъп до набор от работници за всякакви подобни роли в бъдеще.

Положително преживяванепит за кандидатите: По-лесно е за кандидатите, тъй като можете да отговорите на новите очаквания за наемане на работа, като например мобилна среда за приложения.

Намаляване на администрацията: Отново премахнете шкафовете за документи и рационализирайте всичко чрез един център за набиране на персонал – няма повече излишни файлове в офиса ви!

7. Отворени работни места

Стандартните длъжностни характеристики също се променят. Някои специалисти по подбор на персонал изпробват нови тактики, като например базиране на длъжностите, а други дори са спрели конкретни спецификации.

Идеята зад нея е да насърчи всички заинтересовани да наемат хора над уменията. В близкото минало е обичайно да се избира кандидатът с най-голям опит, като вярваме, че това със сигурност трябва да бъде най-добрият вариант.

И все пак опитът не отчита естествения ентусиазъм, нито дали даден човек естествено ще се впише във вашата бизнес култура или в съществуващия ви екип. Ако са подходящи за вашия офис, обучението на такъв човек над шест месеца или повече може да извлече дивиденти в дългосрочен план.

8. Нови техники за интервю

С новите техники за набиране идват и нови техники за интервю. LinkedIn отбелязва в своя доклад за глобалните тенденции за набиране за 2018 г., че старите въпроси за интервюта трябва да бъдат прегледани. Няма повече „Къде се виждате след пет години?“ и много повече техники за оспорване на начина, по който кандидатите мислят.

Директорът на таланта FTSE 100 Саймън Армстронг разкри през май 2018 г., че моли кандидатите да пеят по време на интервюта. Ако не го направят, интервюто е приключило.

Докато екстремен пример, много работници, особено по-интроспективните, не биха го намерили за привлекателен, има и други тактики. Направете интервюто неформално, например в кафене – на кафе, опознайте правилно кандидата си.

Ако предпочитате подхода на Саймън Армстронг, винаги можете да ги помолите да изпълнят брейкданс, за да приключат интервюто.

9. Прослушвания за работа

Ако искате да изпробвате няколко от най-добрите си кандидати за важна роля, тогава прослушването за работа ще ви предостави някои допълнителни прозрения.

Не е идеално, като се има предвид, че вашият кандидат може да е нервен или нещастен, че не се доверявате на професионализма, посочен в автобиографията му, но може да предостави съществена информация за начина, по който вършат работата си.

За да изкушите кандидатите да се съгласят за пробния ден, можете да им платите за работния ден, да им осигурите безплатен обяд и да се уверите, че те са наставлявани през деня от опитна ръка на вашето работно място.

10. JobMonster                                                                                                             

На сцената за набиране на персонал се появява това търсене на работа и най-важното – платформа за работодатели и кандидати jobmonster.bg, в която работодателите по зададени критерии веднага да достигат до правилните служители, след като зададат критериите си. Да, сега бивши или настоящи служители могат да прегледат компаниите и да коментират  какво е да работите за вашия бизнес, какъв е балансът между работа и личен живот, възнаграждението и т.н.

Leave a Comment