Какво действително прави Мениджър щастие?

Съществува объркване около названието на позиция „Мениджър щастие“. Някои го наричат C-Suite, други „BS“, трети изграждат успешни компании с помощта на позиция CHO (chief happiness officer).

Различни позиции се асоциират с това заглавие. Някои от тях включват специфични отговорности, свързани с щастието, докато други са само оправдания в номенклатурата.

Наистина ли е нова позицията?

Главен директор по щастието е по същество Ръководител човешки ресурси със специална квалификация: той вярва, че щастливите служители намират по-добри служители.

Ангажирането на служителите, мотивирането им и повишаването на удовлетвореността са всички привилегии на човешките ресурси. Макар, че това са най-често срещаните отговорности, използвани за описване на позицията на СНО (chief happiness officer), има много повече области, в които щастието е от значение.

Всяко едно действие към служител, свързано с компанията, може да бъде предефинирано, за да се осигури щастливо преживяване и щастие на работното място. Подбора и постъпването на работа, планирането на кариерата, управлението на изпълнението, управлението на приемствеността, ангажирането и признанието, прекратяване и пенсионирането, това са области, които могат да се възползват изключително от подход, ориентиран към щастието.

Осигуряването на удовлетвореност на служителите е BHAG (big hairy audacious goal). Като мениджър Ч можете да се стремите да достигнете до него, като приложите поредица от ценности или принципи за всяко взаимодействие с този служител (бъдещ, настоящ или бивш служител).

1. Отнасяйте се към всеки човек като човек, който има значение.

Това звучи като очевидно нещо, което трябва да направите, но лошото лечение е един от най-големите проблеми. Служителите заслужават да бъдат третирани, както клиентите са по отношение на уважение, лексика, действия и обещания. Нищо не дава право на работодателя да третира своите работници като дефектен ресурс, който не отговаря на стандартите. Нина Рамзи изтъква, че в световен мащаб само 44% от служителите казват, че се чувстват ценени от техния работодател. Уважението е съществен елемент от здравословните работни отношения.

2.Уверете се в основите

Следвайки принципа на Маслоу, ако основните потребности на служителя не са обхванати, няма смисъл да им предлагаме ъглов офис с изглед. Преди да започнете да ги правите щастливи, възнаградете работата им с адекватна заплата, получавана навреме и без излишни административни борби.

3. Дайте на служителите си глас

Уникалните хора, работещи за вашата фирма, трябва да бъдат чути. За тази цел те се нуждаят от подходящи канали, насоки и начин на действие, който да гарантира отговор на техните нужди и идеи. Независимо дали става въпрос за последващо обаждане или имейл след интервю или обратна връзка за тяхната работа, те трябва да знаят, че някой ги слуша.

4. Уверете се, че фирмените Ви стойности са демонстрирани

Почти всяка статия или доклад за ангажираността на служителите ще ви каже, че ценностите са важни. Те са основата, върху която се изгражда вашата компания, и те обвързват вашето външно изображение (вашата марка) с вътрешния ви (фирмена култура) свят. Всеки път, когато трябва да вземете решение, управление на конфликт или необходимост от иновации, отправната ви точка трябва да бъде тези ценности на компанията.

Не е достатъчно да ги държите на лист хартия. Трябва да ги заявявате и постоянно да ги препотвърждавате, да ги практикувате видимо чрез вашето поведение и да гарантирате, че хората демонстрират тези ценности. За да се случи това, трябва да наемете хора, изповядващи тези ценности, да ги оцените и съответно да ги възнаградите.

5. Предложете им свобода

Вземете пример от Ласло Бок, старши вицепрезидент на операциите на хората в Google: „Ако дадете на хората свобода, те ще ви учудят.“ Предлагайте им свободата да управляват своето време и производителност, свободата да персонализирате работното им пространство и свободата да реализират собствените си идеи. Ако имате нужда от някакво вдъхновение, Shelley Prevost предлага 5 начина да създадете повече автономия на работното място, което можете да опитате.

6. Подкрепете растежа

Понякога хората се нуждаят от някой, който да вярва, че те могат да растат. Като HR мениджър можете да сте този подкрепящ човек на всеки етап от трудовия път, който тласка, създава възможности за растеж, събира таланта.

7. Насърчаване на приятна обстановка

Не използвах думата забавно, защото има склонност да подвежда хората да вярват, че става въпрос за пинг-понг и безкрайни почивки. Вместо това, говоря за радостта от качествения разговор с колега или научаването на нещо ново. Разбира се, една случайна игра със стрели може да ви помогне да се заредите. Да, важно е хората да се отпускат от време на време, но това не означава, че те не са продуктивни. Това ни връща към предишната точка – дава им се свобода и им се доверяваме, че ще ги използват разумно.

8. Насърчавайте ефективната работа в екип

Ефективността на екипите е ясен показател за цялостната ефективност на компанията. Може би сте набрали най-добрите хора, но трябва да ги накарате да работят заедно и да постигнат резултати. Много малко хора са естествено склонни да се представят добре в отбора. Това е мястото, където HR Manager-а трябва да засили и да предложи подготовка, упражнения за тиймбилдинг и постоянна подкрепа. Опитайте играта Happiness at Work Card for teams – Играта се състои от над 50 общи сценария на работното място и над 100 научно-базирани решения. Всеки сценарий идентифицира и осигурява контекст за обща ситуация на работното място, последван от кратка научна обосновка за това защо това е проблем на работното място. Картите предлагат много уникални практически възможности, които отговарят на нуждите и работните стилове на различни екипи.

Щастието – тайната съставка

Щастието на работното място се превърна във важен момент, както за служителите, така и за мениджърите. Отхвърлянето му без допълнителни изследвания и анализи не е разумно нещо. Наскоро си мислех за щастието на служителите като бизнес стратегия. За CHO, щастието е тайната съставка, която се добавя към планирането. Следейки и анализирайки нивата на щастие във вашата организация, ще можете точно да прогнозирате и управлявате ангажираността на служителите и задържането им.

Можем да бъдем ваш партньор, който да Ви помогне в ролята на Мениджър щастие.

Пишете ни на info@hrservices.bg или се свържете с нас на телефон 0889 364 557.

Leave a Comment